DOLVE_ASN3830.jpg

Modul 2 - Relasjon

Deltager skal få kunnskap om viktigheten av at barneidrettstrener har en god relasjon til hvert barn og betydningen det har for samhold, tillit og læring. 

  • Utvikle egen menneskeinteresse 
  • Hva er det lurt å vite om utøverne sine? (5 f-er) ​ 
  • Søken etter det sympatiske menneske (like 5 ting) 

Læringsmål 

Kunnskap 

  • Treneren skal ha kunnskap om hva som menes med en god relasjon og viktigheten av et godt samarbeid
    •Treneren skal ha kunnskap om hvem den andre er (de 5 F-er) 
    •Treneren skal ha kunnskap om hvordan fokusere på det positive hos utøverne (det sympatiske menneske) 

Ferdigheter 

  • Treneren skal kunne anvende de 5 F-er til å bli bedre kjent med utøverne. 
    •Treneren skal kunne tilrettelegge for at utøverne blir kjent med hverandre og har god samhandling.
    •Treneren skal kunne observere, gjenkjenne og benytte positive indre kvaliteter hos andre for å skape gode relasjoner med og mellom utøvere i treningsmiljøet. 
    •Treneren skal være nysgjerrig på hva som ligger bak utøvernes adferd, motivasjon, og holdninger.