Jo flere barn dere får med på Idrettsleker, jo bedre. Både for økonomien og rekrutteringen men, ikke minst, for flere barn som får en fin idrettsopplevelse.
For å nå ut til potensielle deltagere og fylle opp deres arrangement, er markedsføringen helt avgjørende.
For å kunne legge til rette for arrangørklubbene tilbys:
- Markedsmateriell
- Markedsføringstips
MARKEDSMATERIELL
PLAKAT:
Plakat med lokal informasjon: Plakat i A4 hvor det kan fylles inn kontakt- og arrangementsinfo.
Her kan du laste ned:
FLYERS:
Flyer med lokal informasjon: Flyer i A4 hvor det kan fylles inn kontakt- og arrangementsinfo.
Her kan du laste ned:
DIPLOMER:
Under kan du laste ned utfyllbare diplomer som du kan printe ut og overrekke deltagerne
Diplom Nestlé-lekene 2020-Fyll inn-Nestle.pptx
MARKEDSFØRINGSTIPS
- Kontakt lokalavisen:
Få de til å lage en reportasje om "aktivitetsuke" / "trening og gøy i ferien" eller likende. Spill på noe som engasjerer lokalmiljøet. Hvorfor skal avisen skrive om akkurat ditt arrangement? Har dere en spesiell historie som kan være av interessse for avisene.
- Heng opp plakater:
På klubbhuset, idrettsbanen, den/de lokale matbutikken(e) eller andre steder det er mye mennesker.
- Del ut flyers på skolen(e):
Ta kontakt med en lærer eller rektor og lever flyerne i bunker på 30 og 30 stk. Da kan lærere enkelt ta med seg en bunke inn i sin aktuelle klasse
- Del ut flyers på trening:
Til alle klubbens medlemmer, eller andre steder hvor det er mange mennesker.
- Del ut flyers på: kjøpesenter:
Legg på bilruter på parkeringsplass, lokale butikker eller liknende.
- Få kontaktliste til alle medlemmer i klubben:
Send epost med påmeldingslink og info. Mange barn fra andre idretter kan trolig være interessert i å være med på ditt arrangement.
- Noen store bedrifter med mange ansatte i kommunen?
Kanskje kan dere gi et "tilbud" mot at de sprer budskapet (eksempelvis 50kr avslag). Da kan foreldrene være på jobb mens barna er i full aktivitet hos dere.
- Arranger et minievent eller en aktivitetsløype:
Utenfor kjøpesenteret eller andre folkerike steder en ettermiddag eller lørdag. Sett opp en liten løype hvor forbipasserende barn kan få prøve å kaste, hoppe, løpe med tidtaking. Gi dem en flyer med reklame for ditt arrangement når de kommer i mål. NB: send en mail til idrettsleker@friidrett.no hvis du skal markedsføre arrangementet på denne måten, da kan din klubb få 1650 kroner i støtte.
- Publiser link til nettsider og Facebook:
Direkte link og markedsføring av arrangementet på klubbens nettside og Facebookside. Alle arrangører kan få direkte påmeldingslink: deltager.no/idrettsleker/navnpådittarrangement