Markus Rooth og Ida-Louise Øverland viser frem Norsk Friidrett sin nye logo.
Norsk Friidrett lanseres i ny drakt
Mandag 14. oktober er en merkedag for Norsk Friidrett. I dag presenterer vi nemlig forbundets nye logo, parallelt med at vi lanserer vår nye nettside.
- Vi nærmer oss mål på det som har vært en grundig prosess, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor.
- Den nye logoen har tydelig visuelle referanser og utforming med utgangspunkt i det norske flagget, og vi er trygge på at det er en logo våre utøvere kan bære med stolthet på brystet, sier han videre.
Logoen, som er utarbeidet av reklamebyrået WAL, har et tydelig pek mot Norsk Friidrett ved å benytte den visuelle formen fra en friidrettsbane. De tre linjene i logoen representerer de tre hovedmålgruppene til Norsk Friidrett; landslagene, barn og unge og massene. Logoen spiller også på idrettsglede og mestring ved at den bruker elementer som hinter til å krysse målstreken og å nå mål.
Samtidig med lanseringen av ny logo lanseres også en ny nettside på friidrett.no.
- Dagens nettside begynte å gå ut på dato både visuelt og teknisk, sier Ingrid Rødbotten Varden, som er prosjektleder for nettsiden.
- I tillegg til nytt design, som samsvarer med vår nye logo når det gjelder blant annet farger og fonter, har vi hatt som mål å restrukturere innholdet slik at det skal være lettere for brukerne å finne det innholdet de leter etter.
- Vi er i mål med hovedelementene, men det vil nok bli en liten overgangsperiode før absolutt alt innhold er på plass i ny drakt. Vi har imidlertid kommet så langt at det var naturlig å presentere den nye siden samtidig med lanseringen av ny logo - og i en naturlig sammenheng med ukas markeds- og mediadager der også landslagene for 2025 skal offentliggjøres, sier hun.
Evalueringsskjema for generelle tilbakemeldinger.
Rapportering av feil og tekniske utfordringer.