IMG_5700.jpg

Tre næringsrike middager til den aktive friidrettsutøveren

Sjekk ut disse smakfulle og sunne middagsrettene som inneholder næringsstoffer en aktiv friidrettsutøver trenger!.

Laks med mango og couscous
Denne retten er fargerik, mettende og full av vitaminer, og kan tilberedes på under en halvtime. Laks med mango og couscous byr på en fin balanse mellom proteiner, karbohydrater og sunne fettsyrer, noe som gjør den perfekt både før og etter trening eller konkurranse for å gi maksimal ytelse og restitusjon.
Oppskrift på laks med mango og couscous

Bacalao med torsk
Bacalao er en tradisjonell rett med mange varianter, og denne klassiske oppskriften med lettsaltet torsk er spesielt næringsrik og enkel å lage. Den inneholder proteiner, sunne fettsyrer og næringsrike grønnsaker – en kombinasjon som sikrer at du får i deg de nødvendige næringsstoffene for både utholdenhet og muskelreparasjon.
Oppskrift på bacalao med torsk

Kremet pasta med brokkoli og laks
Kremet pasta med brokkoli og laks er en deilig rett som kombinerer karbohydrater, proteiner og grønnsaker. Oppskriften passer bra for å fylle opp glykogenlagrene før trening, og for å fremme muskelreparasjon og restitusjon etter økten. Et næringsrikt og godt alternativ til pasta carbonara – optimalt for en aktiv friidrettsutøver!
Oppskrift på kremet pasta med brokkoli og laks